Hyundai Accent Blue 1.6 Dizel Otomatik

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Evren KORAY
Yönetici
Makaleler: 0
Mesajlar: 334
Kayıt: 13 Mar 2010, 03:17
Araba Marka Model:
Kan Gurubu: -
x 138
x 207

Hyundai Accent Blue 1.6 Dizel Otomatik

#1

Mesaj gönderen Evren KORAY » 01 Tem 2018, 10:28

2016 model Hyundai Acent Era ilei yaklasik 30.000km'dir beraberim. En şaşırtıcı olan motor ve otomatik şanzımanın mükemmel uyumu. En büyük eksisi ise yüksek sayılabilecek yakıt tüketimi.

Tasarım olarak klasik bir koreli görüntüsü verse de, kendiniz bu araçla uzun süre bir arada olduğunuzda gözünüze daha lüks birnsedan gibi gözüküyor.

Donanım; kullandiğım araç orta donanıma sahip. Bir alt donanimdan en büyük görsek farkı büyük sis farları. Üst donanıma gore görsel eksiği ise çelik jant ve buyuk multimedya ekran. Esp, lastik basinc gostergesi, otomatik 4 cam, otomatik dikiz aynalari, icerden açılan benzin depo kapaği ve bagaj kapaği günümüz ivin yeterli olsa da en üst donanımda bile olmayan hız sabitleyici, kararan dikiz aynasi, en üst donanimda yer alan dijital klimanın eksikliği biraz can sıkıcı.

Konfora geldiğimizde siyah ic doseme ve sert plastik malzeme biraz ic karartsa da ön panelin ustundeki daha yumusak ve yansıma yapmayan malzeme kalite algısını arttiriyor. Mavi led aydinlatma ve gostergeler eski pasatları çağrıştırıyor. Kapı düğmeleri avrupalılar gibi ışıl ışıl değil. Direksiyon oldukça yumuşak ve hızlandıkça sertleşiyor. Yarı hisli bir direksiyon. Amortisörler oldukca yumuşak ve kasislerden yavaş geçişlerde pamuk gibi. Yüksek süratlarde ve araç yüklüyken amortisörlerde vuruntular olabiliyor.

Motor gercekten cok performansli ve 136 bg'i sonuna kadar hissttiriyor. Hizlanma isteği hic bitmeyen motor, otomatik çift kavramalı şanzımanın da etkisi ile gaz pedalına direk tepkisini veriyor. Sarsıntı olmayan motorun gürültüsü 120km hızdan sonra içerde hissedilebiliyor.

Otomatik şanzıman çift kavraması ile 7 ileri yapıda. Araç ozellikle eco modda iken en hızlı sekilde en üst vitese çıkmaya calışsa da yakıt tüketimi 6.1lt civarında kalıyor. Daha seri sürüşlerde 7lt'nin üzerı kolayca görülebilir. Şanzımana geri dönersek çok hızlı tepki veren viteslerin geçişlerini hissetmek imkansız. Hatta bir kademe ileri giderek araç durmadan prnd geçişlerinde bile kavrama ve oturma tepkileri yok. Go kart aracı gibi tepkimeleri olan şanzıman sürücü neyi hissetmek isterse onu yapması şaşırtıcı. Gaz vermeyince kendi hizinda bir sure devam etmesı ve sonra yavaşlayarak gerekirse vites düşürmesı sürüş konforunu destekliyor. Manuel modda ise joystick tarzi kullanım ilenarac gayet sportif olarak kullanılabiliyor ve en çok eleştirilen yol tutuş konusunda sürücü için güzel bir yardımcı halıne gelıyor.

Yol tutuş, 30.000 km boyunca patinaja düşme harici 1 kez esp ışığı yakan aracın virajlarda yerden ayrılma isteği varmışcasına hareketleri alışkın olmayan sürücülerı ilk başta korkutabilir. Şehir içinde çok hizli 7. Vitese çıktığı için düşük süratlerde de bu hissi alanlara önerim vitesi viraja gelirken manuele almaları ve fizik kanunlarinin aslında hyundai içinde geçerlı olduğunu gormeleri. Yine de ust sınıf araçlardaki yatmama hissi bu aracın sınıfı doğrultusunda yok.

Bagaj hacmi oldukça geniş olan araç 5 kisi ile ideal bir yolculuk sağlasa da 4 kişi cok daha rahat edecektir. Ses sistemi gayet yeterli. Usb destegı, bt bağlantı imkani guzel özellikler ancak farlar açıkkennmeydana gelen parazit görüşmeleri imkansız kılıyor. Klima ise mükemmel soğutuyor.

Rakibi linea ike mukayese edildiğinde özellikle otomatik secenegi ile ön planda olan accent, yakıt tüketimi ile avantajını kaybediyor. Ancak yakıta acımam yeter ki motor performanslı olsun diyenler için ise accent yine ön planda. 35lt deposu ile 600km civarı menzili olan aracın özellikle hic bitmeyeceğini düşündüğüm cam yıkama haznesi neredeyse 15.000 bakiminda bir tekrar dolduruluyor. Bu arada cam fiskiyelerinin gizli olması da güzel detaylardan biri.

Almak isteyenlere tavsiye edilebilecek Hyundai fiyat performans aracı olarak nitelendirilebilir.

Saygılarımla.
ResimResimResim
2 x

Kullanıcı avatarı
Evren KORAY
Yönetici
Makaleler: 0
Mesajlar: 334
Kayıt: 13 Mar 2010, 03:17
Araba Marka Model:
Kan Gurubu: -
x 138
x 207

#2

Mesaj gönderen Evren KORAY » 05 Eyl 2018, 20:21

55.000 km"ye de geldik. Bu süreçte periyodik bakım haricinde servis ihtiyacı duymadı. Dün Antalya Alanya arasini 5.1lt'lik tüketime tamamladık. Sürekli radara ve kameralarla denetlenen yolda çok hızlı gitmek zaten mümkün değil ama yol boyunca yer alan trafik lambaları da şehirler arasında dur kalk dezavantajı yaratarak denge sağlıyor diyebiliriz.

Uzun kullanım testi olarak memnuniyetsizlik yaratan taraf donanım eksikleri. Emniyet kemerlwrinden gelen cızırtılar haricinde trim sesi yok. Amortisorlerin araç hızı dusukken sağladığı konfor araç hızlanınca kayboluyor ve sonumleme yanlışlıkla Hızlı geçilen balık sırtlarında, kasislerde yetersiz kalıyor.

Bagaj ve genişliği, arka koltukların diz mesafesini biraz daraltsa da yeterli bir yolculuk alanı var.

Sonuç, memnuniyet devm ediyor.

Saygılarımla. Resim
0 x

Kullanıcı avatarı
Süleyman ÖZER
Yönetici
Makaleler: 0
Mesajlar: 462
Kayıt: 20 Haz 2018, 21:04
Araba Marka Model:
Kan Gurubu: -
x 103
x 156

#3

Mesaj gönderen Süleyman ÖZER » 07 Eyl 2018, 09:36

Nice kazasız belasız 60 binlere inşallah.
Volvo dan sonra beğendiysen zaten bu araç güzeldir.
0 x

Ugur ÇINAR
Makaleler: 0
Mesajlar: 6
Kayıt: 21 Ağu 2018, 19:40
Adınız ve Soyadınız: ugur cinar
Yaşadığınız İl: İstanbul
Araba Marka Model:
Kan Gurubu: -
x 2

#4

Mesaj gönderen Ugur ÇINAR » 09 Eyl 2018, 14:37

Hyundai accent seri lerin hepsi aynı sıkıntı var amortisor ve yay lar i ck yumuşak bende era varken aynı sıkıntılar vardı güzel voglant yay ve amortisorler belli oranda sertlstirince bütün problem kalktı araba daha kemikli hale gelmisti
0 x

Kullanıcı avatarı
Kerem MİNAZ
Moderatör
Makaleler: 0
Mesajlar: 888
Kayıt: 21 Haz 2018, 00:55
Adınız ve Soyadınız: Kerem MİNAZ
Yaşadığınız İl: Tekirdağ
Araba Marka Model: Super B 1.4 Tsi Act
Kan Gurubu: A +Rh
İlgi Alanlarınız: Fctr
x 573
x 276

#5

Mesaj gönderen Kerem MİNAZ » 10 Eyl 2018, 11:18

Fabrika aracımız var. En az 8 vites koyulmalıymış bu motora bence. Gaz verdikçe gaz isteyen, vites yükselttikçe vites isteyen bir alet. Kasanın hafif ve motorun güçlü olması tam bir canavar doğurmuş ki eski kasa Accent ler de böyleydi. Hyundai dizel motorları bir harika.
1 x

Kullanıcı avatarı
Evren KORAY
Yönetici
Makaleler: 0
Mesajlar: 334
Kayıt: 13 Mar 2010, 03:17
Araba Marka Model:
Kan Gurubu: -
x 138
x 207

#6

Mesaj gönderen Evren KORAY » 10 Eyl 2018, 20:46

Kerem MİNAZ yazdı:
10 Eyl 2018, 11:18
Fabrika aracımız var. En az 8 vites koyulmalıymış bu motora bence. Gaz verdikçe gaz isteyen, vites yükselttikçe vites isteyen bir alet. Kasanın hafif ve motorun güçlü olması tam bir canavar doğurmuş ki eski kasa Accent ler de böyleydi. Hyundai dizel motorları bir harika.

Bu motorla tucson çıkardı şimdi. Bana göre Nissan qashqai için güzel alternatif olmuş.

Saygılarımla.
1 x

Kullanıcı avatarı
Ali EREN
Makaleler: 0
Mesajlar: 275
Kayıt: 20 Haz 2018, 20:59
Adınız ve Soyadınız: Ali EREN
Yaşadığınız İl: Gaziantep
Araba Marka Model: 2006 C-Max Tdci Ghia
Kan Gurubu: 0 +Rh
x 164

#7

Mesaj gönderen Ali EREN » 10 Eyl 2018, 22:20

Harika bir inceleme olmuş. Ellerine sağlık abi





0 x

Cevapla

“Hyundai” sayfasına dön